مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 اردیبهشت 1400 ساعت 06:402021-05-18اقتصادي

برجام نامه-11| ریسک تعامل با ایران شدیدا بیشتر از قبل از خروج آمریکا از برجام است


کارشناس اقتصادی با تاکید بر اینکه چشم انداز جذب سرمایه گذاری خارجی در صورت حصول توافق وین وجود ندارد، گفت: ریسک تعامل اقتصادی با ایران بخصوص بعد از خروج آمریکا از برجام شدیدا افزایش یافته است.

- مهدی رزم آهنگ کارشناس اقتصادی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی فارس و در پاسخ به این سوال که اگر ایران به جای لغو همه تحریم ها به تعلیق اکثر تحریم های هسته ای راضی شود، انتفاع اقتصادی ایران چه تفاوتی خواهد داشت و این انتفاع در مقایسه با انتفاع اقتصادی از برجام چه وضعیتی دارد، گفت: به دلایل مختلف، قطعا کمتر خواهد بود و ریشه در موضوع ریسک تعامل اقتصادی با ایران بخصوص بعد از خروج آمریکا از برجام دارد.

وی افزود: زمانی که برجام وارد فاز اجرایی شد، این تصور که آمریکا می تواند به راحتی از این توافق خارج شود و تحریم ها را برگرداند، تقریبا نبود و یا احتمال خیلی کمی برای آن درنظر گرفته می شد مثلا 5 درصد ولی الان چون یک بار خارج شده و رویه عوض شده، اوضاع به کلی متفاوت است.

این موضوعی است که مدیران ارشد وزارت خارجه هم بر آن تاکید می کنند و می گویند اگر قاعده بین المللی شکسته شود، همان شکسته شده تبدیل به قاعده می شود.

الان این موضوع که آمریکا یکبار از برجام خارج شده، در ذهن همه کنشگران اقتصادی وجود دارد و همین این موضوع، ریسک تعامل با ایران را به شد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برجام نامه-11| ریسک تعامل با ایران شدیدا بیشتر از قبل از خروج آمریکا از برجام است

برجام نامه-11| ریسک تعامل با ایران شدیدا بیشتر از قبل از خروج آمریکا از برجام است